Starboard Isonic 2009 Ad

Just another very nice ad for the isonics, I have owned one (Is105, 2006), but when I saw this picture it was on first sight hard to see what they actually mean. 

Starboard isonic 2009
Graph comment
From the graph I would say this is some kind of board with pintail, correct me if I am wrong...

High speed & vertical lift
Is bottomlift important??? The nose & saillift (front) and finlift (back) should level the speedboard. Only problem is to find the right settings & fin (very hard). The select sl7 or RS7 is really giving good constant llift fin, once you know how it works you will like these fins!

Release point
It is nice to see what starboard thinks of the ideal release point! It makes it easier to tune your board right. I guess they sorted it out... Actually why don't all manufactors provide this information!

UPDATE CHECK THIS: http://www.speedsurfingblog.com/2009/02/starboard-isonic-2009-ad-part-2.html

Eriksurf

Erik is windsurfer for 10+ years. In his daily life he is professional in construction dewatering, advisor, troubleshooter. Erik likes adventures, explore and to challenge himself. During his life he is trying to get the best out of it and have respect for the earth, nature and future generations. The modern world is about sharing, in this blog Erik shares his experiences, selfreflection and lessons learned.

6 comments:

  1. Hey Eric,
    Ik probeer op dit moment een beetje te speeden met de Isonic 105L (2006).
    Mijn max is 58 km/h. Toen ik dat voer gebruikte ik een Drake slalom pro 36cm, en een warp 6.8 (2007)
    Als ik naar andere speeders en slalommers kijk dan hebben die hun setje veel losser lopen.
    Ik heb al veel geprobeerd maar het wil niet echt lukken.
    Ik kon het woord eerst niet zo goed vinden maar hier heb je het over taillift.
    Dat de achterkant van het board te veel in het water ligt, zou dat dus niet aan de Isonic liggen, maar aan de vin die ik gebruik?
    Zouden ''The select SL7 or RS7'' dit probleem op kunnen lossen. En zo ja, zou ik dan ook sneller kunnen?

    ReplyDelete
  2. Hoi RS,

    Ook de SB Isonic 105 had bij mij veel baat bij een goede vin. De beste resultaten heb ik op dat board gevaren icm Tectonics vinnen, deze vinnen pushen de tail heel erg uit het water. Nadeel is dat een tectonics je ook uit het water kan gooien, of dat je enkels zeer gaan doen in choppy water. Ik verwacht dat de select SL7 33cm goed werkt voor topspeed, als je op strand horst vaar dan is dit een leuke vin. Een SL7 of SL9 35cm zou ook nog kunnen als je wat meer op de vin wil staan.

    Het setje los laten lopen is ook gedeeltelijk techniek, met eens select kan je makkelijker je voorste voet een stukje optillen hierdoor zal je board al losser gaan lopen.

    gr,

    Erik

    ReplyDelete
  3. Toevallig dat je over tectonic begint.
    Ik heb er afgelopen keer een 36cm tectonic geleend van iemand op tjeukemeer.
    Met die vin voelt de chop wel harder en apart aan, en ik merkte ook dat ik al veel sneller ging, en het liep ook wel wat losser.
    Maar aan tectonic is moeilijk te komen, en het is niet eens zo goedkoop!
    Heb jij heel misschien nog een SL7 vin voor mij?
    34cm of 36cm?
    Groet R.S

    ReplyDelete
  4. Ik heb niet een vin in die maat, ik weet niet waar je woon maar ik bestel mijn Select vinnen altijd bij www.kater.nl

    In Alkmaar of Hypolitushoef (naast Amstelmeeer), ze hebben een grote voorraad select vinnen dus een belletje en je weet het. Komend weekend is er ook nog eens de surfmarkt van het jaar in Alkmaar... Met volgens mij is er veel speedspul.

    gr,

    Erik

    ReplyDelete
  5. Bij Kater hebben ze wel meer spul wat ik zou willen hebben, maar ik woon in Zwolle, dus ik kom haast nooit in Zeeland en Zuid-Holland.
    Ik moet het doen met Telstar, maar die is best prijzig.

    ReplyDelete
  6. Heb een SL7 36 (wel geslepen door caspar) getest/gekocht, en ja hoor de tail kwam helemaal omhoog, precies zo als ik wou. Er komt ook nog een 33 aan.
    bedankt voor het goede advies! Het is precies zo als je zei.

    ReplyDelete